, , ,

3+1 tipp immunerősítésre pirulák nélkül, természetesen

Január-február…hideg, vírusok, megfázás, influenza. A média bombáz bennünket különböző pirulákkal, melyekkel erősíthetjük immunrendszerünket, és elkerülhetjük a megfázásokat, netán az influenzát is. De mit tehetünk akkor, ha természetes módszerekkel szeretnénk szervezetünket erősíteni?

3+1 tippet mutatok be, melyek rendszeres alkalmazásával/fogyasztásával tutira erősíted a szervezeted ellenállóképességét, és nagy eséllyel elkerülöd az influenzát.

1.tipp Szaunázz rendszeresen

A vízgyógyászat számos ősi és hagyományos orvoslásnak fontos része, gondoljunk a finnek szaunázási szokásaira, Kneipp mezítlábas hóban járására, vagy egy hideg-meleg váltóvizes fürdőre. A szaunázástól nemcsak a bőröd lesz csodálatosan szép, de még a vírusokat is elűzi. Így, influenzajárvány idején megelőzésképpen remekül alkalmazható. Remek érfaltorna, a vérkeringés fizikai igénybevétele révén edzi a szívet, javítja a vérkeringést. Az izzadás során a szervezetből természetes úton távoznak a méreganyagok, fokozódik az anyagcsere. Hasonló hatást tudsz elérni a házilag alkalmazott hideg-meleg váltófürdővel is. Korábban már írtam a szaunázás jótékony hatásairól.

2.tipp Mezítlábas hóban járás

Gyerünk ki a hóba, hogy erősítsd az immunrendszered! Furcsán hangzik? Nos, mindenképp próbáld ki. A magyar népi gyógyászat is alkalmazott ehhez hasonló módszert, mégpedig a harmatos fűben járást. Így télen viszont mindenképp próbáld ki a hóban járást. Nagyon jól javítja a vérkeringést, frissít, erősíti  az immunrendszert. Fáradtság és krónikus fejfájás esetén is bevethető.

Van néhány alapszabály, amit mindenképp be kell tartani:

  1. Meleg láb. Hideg bőrre TILOS hideg kezelést végezni. Tehát előtte jól dörzsöljük meg a lábunkat, kellően melegedjen fel.
  2. Fontos a fokozatosság: kezdetben csak néhány mp., maximum 3 perc
  3. Frissen hullott hóra menjünk.
  4. Figyeljünk a csúszásveszélyre.
  5. Fémen ne sétáljunk!
  6. Mindig legyünk mozgásban!
  7. Fájdalom esetén hagyjuk abba!
  8. Utána fontos a visszamelegítés. Jól meg kell törölni, dörzsölni, meleg pamut zoknit felvenni.

Ellenjavallat: menstruáció, vese- és húgyúti gyulladás, női kismedencei gyulladás, hideg láb, fázékonyság, súlyos artériás keringési zavar.

3.tipp Ételekkel az egészségért

Télen mindenképp helyezd előtérbe a tápláló, meleg (krém)leveseket, a teljes gabonákat és a pirított magokat. Ilyenkor akár veszélyes is lehet a túlzásba vitt nyers étkezés, ha alkatunk nem megfelelő hozzá. Még fázósabbá válhatunk, számos betegség (húgyúti, ízületi- és csontfájások,, légúti betegségek) kialakulását eredményezheti. Ezért érdemes kerülni a déligyümölcsök nagymértékű fogyasztását is, hiszen erőteljes hűtő hatásuk van.

Főzd az ételt sokáig, alacsony hőmérsékleten. Reggelire készíts meleg kását, melybe kókuszreszelék és aszalványok is kerülhetnek. Készíts kemencés leveseket, vagy sütőben sült egytálételeket. Fogyassz rendszeresen házilag készített savanyú káposztát egyrészt a C vitamin tartalma révén, másrészt a bélflórádat is kellően támogatni fogja.

Fogyassz melegítő hatású zöldségeket, mint például: petrezselyem, paszternák, sütőtök, hagyma, fokhagyma, póréhagyma, cékla (télen vermelhető zöldségek). Vannak olyan melegítő gabonák, amelyek kifejezetten a téli, hideg hónapokban javasoltak, mint például a zab, a hajdina, a rozs vagy a köles.

Használj bátran fűszereket: chili, fahéj, fekete bors, gyömbér, lestyán, kapor, koriander, kardamom. Igyál minél több tiszta vizet, forró gyógyteát.

3+1.tipp Gyógynövények

Nagyon sok ismert és kevésbé ismert gyógynövény lehet segítségünkre a szervezetünk védekező képességének erősítésében, most csak hármat emelnék ki.

Ne félj a hagymától, illetve a belőled áradó szagától. 🙂 Néphagyomány szerint csökkentheted ezen illatot, ha petrezselymet, bazsalikomot, borókabogyót vagy fahéjat rágcsálsz vagy 1-2 szem szegfűszeget.  A hagyma természetes antibiotikum, vírusok, baktériumok esetén is bevethető. A fokhagymás méz remek immunerősítő hatással bír, a téli időszakban fogyaszd rendszeresen.

A bodza termése hatékony számos influenza vírus törzzsel szemben is, valamint nemcsak a különféle influenza vírusok hatását gyengíti, gátolja, hanem többféle herpesz vírusra is hasonló módon hat.

A tél elengedhetetlen immunerősítője a kakukkfű. Készíts belőle teát, fürdőt, de illóolaját is párologtathatod.

Még számos más módszer is segítségünkre lehet, de ha csak ezeket betartod, jó eséllyel elkerülheted az influenzát.