Első lépés az egészséges táplálkozás felé: zöld turmix minden nap

De mi is az a zöld turmix? Először a neten böngészve találkoztam vele, majd a kezembe került Victoria Boutenko: A nyers étel csodája című könyve. Nagyon tanulságos, ajánlom elolvasára mindenkinek. Egy orosz családról szól, akik 1989-ben az USA-ba költöztek. Victoria az amerikai étrendnek köszönhetően 2 év alatt 45 kg-ot hízott, a fia cukorbeteg lett, és a férje sem mondhatta magáról, hogy egészséges. Szóval egyik napról a másikra áttértek a nyers étkezésre. 11 évig nagyon jól érezték magukat, majd kezdték úgy érezni, mintha valami hiányozna a táplálkozásukból.

És ekkor lett figyelmes Victoria a zöld levelekre, amelyek csak kis mennyiségben voltak részei az étkezésüknek. Megfigyelte a csimpánzok táplálkozását, amely során kiderült, hogy azok étrendjének a gerincét a gyümölcsök és a zöld levelek tették ki, és csak kis mennyiségben fogyasztottak magvakat, növényszárakat, fakérget és rovarokat. De hogyan együnk meg zöld levelekből nagyobb mennyiséget?

Ezeknek a leveleknek hihetetlenül erős szerkezetük van. Egyszerű rágással nem tudunk hozzájutni a sejtekben található értékes tápanyagokhoz. És ekkor jött a remek ötlet, hogy a turmixgéppel “rágatta” meg a leveleket.

Akkor most lássuk, hogyan is kezdjünk hozzá

A zöld turmix elkészítése roppant egyszerű. Az alapja 60% gyümölcs és 40% zöld levél. Az emberek nem is gondolják, hogy mennyi zöld levél ehető, és könnyen elérhető.

Tehetünk a turmixba bármilyen salátát, káposztát, retek, cékla, sárgarépa levelet, sóskát, spenótot, gyomnövényeket, pl. csalánt, lándzsás útifüvet, gyermekláncfű levelet, papsajtot, de akár disznóparéjt is. Ügyeljünk arra, hogy ezek ne legyenek permetezettek. Ezt felöntjük annyi vízzel, hogy turmixolható állapotot érjünk el. Érdemes kezdetben kevesebb zöld levelet használni, hogy megszokjuk az ízét, majd lehet az adagot növelni a kívánt mennyiségig.

Miért is jó ez nekünk?

A klorofillban gazdag ételek rendkívül jótékonyan segítik a mérgek kiválasztását, támogatják a vérképzést, a vérkeringést, csökkentik a gyulladásos folyamatokat, enyhítik  a vérszegénységet, lúgosítják a szervezetet, és segítik a sejtek megújulását. A klorofill ugyanolyan fontos, mint a napfény! Nem létezik élet napfény nélkül, és így élet klorofill nélkül. A klorofill olyan, mint a folyékony napenergia. Célszerű napi 1-2 liter zöld turmixot elfogyasztani, ami akár a reggelit is kiválthatja.

Továbbá ezeknek a leveleknek nagyon magas a vitamin-, ásványianyag tartalma, és a fehérjetartalma is! Például a cékla levele 7x annyi kalciumot tartalmaz, mint a gumója, valamint az A vitamin tartalma 192x több.

Lássunk egy olyan turmixot, amelyet még gyerekek is biztosan megisznak. Fontos, hogy a gyerekünkkel együtt készítsük el, és kezdetben kevés levélt használjunk fel.

zöld turmix1Gyerekbarát zöld turmix

  • 4-5 őszibarack
  • 1 marék sóska
  • víz
  • fahéj
  • csipet só

 

Egészségetekre!

1 válasz

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] kifejezetten hűtő hatású, mivel szintén főzés nélkül készül el. Igazán tápláló a zöld turmix és a […]

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.