,

Ne dobd ki a zöldségek zöldjét!

Tavasszal egyre több friss zöldség vásárolható, sok esetben a zöld leveleivel együtt árulják. Egy csokor petrezselyemgyökér vagy zellergumó leveleit jobb esetben betesszük a hűtőbe, de ott is 3-4 nap alatt elkezd fonnyadni és sárgulni. NE hagyd veszendőbe, télen nagy kincs lesz a friss íz az ételekben. De miért is jó neked zöld leveleket enni?

A zöldségek legértékesebb része a levél, amely tápanyag összetételben jelentősen különbözik a termés illetve a gyökér résztől. A levelek legkiválóbb összetevője a klorofill, amelynek erőteljes méregtelenítő és lúgosító hatása van. A levelek további jellemzője, hogy magas ásványi anyag tartalommal rendelkeznek, kálcium tartalmuk kifejezetten kiemelkedő.

Hogyan használd fel ezeket a zöld leveleket?

  1. Beleteszed a zöld turmixodba, és megiszod. 🙂
  2. Kiszárítod.
  3. Lefagyasztod.
  4. Olajban tartósítod.

Sokan felteszik nekem a kérdést, hogy nyersen ehetők-e ezek a levelek. IGEN, és a legjobb módja ennek a zöld turmix.

A levelek szárítása sem bonyolult. Egyszerűen konyharuhán is kiszáríthatod, csak arra ügyelj, hogy ne legyenek egymáson a levelek. De egy enyhén szellős napon az árnyákba is kiteheted, remekül ki fog száradni így is.

Hogyan fagyasszam?

Mosd meg, hagyd megszáradni. Aprítsd fel, és tedd visszazárható zacskóba. Vagy szilikonos formába jól nyomkodd bele, és önts rá egy kevéske vizet.

Dobj az ételbe 2-3 formát, kellő intenzív ízt fog adni. A képen én külön csomagoltam le a petrezselyem és a zeller levelét, és külön a zeller vastagabb szárát. Hamarosan a lestyán is kellően bebokrosodik, úgyhogy abból is fog néhány zacskónyi a fagyasztóba kerülni.

Úgy is csinálhatod, hogy egyenlő arányban összekeversz lestyán, petrezselyem és zeller levelet, és így fagyasztod le.