Steiner Kristóf: Kristóf konyhája. Könyvajánló

Végre, végre, végre!!! Egy olyan könyvet hozott nekem a Jézuska, amilyen nem sok van a könyvpiacon. Nagy lelkesedéssel kezdtem el olvasni, és letenni is alig tudtam. Igen… olvastam, mert nemcsak receptek vannak benne, hanem fontos információk is azzal kapcsolatban, hogy milyen fontos az egészséges, húsmentes táplálkozás.

Sok mindenben egyetértünk, és azt is tudni kell, hogy attól, hogy valaki nem eszik húst, még ehet egészségtelenül. De Kristóf erre felhívja a figyelmet, hogy ne finomított, félkész ételeket együnk, hanem mi magunk készítsük el a mindennapi ételeinket. “Mértéket tartani, tudatosan étkezni ugyanakkor mind húsevőként, mind vegánként is fontos – aki ugyanis egész nap fehér kenyeret és krumplit eszik, az beteg lesz. De nem, nem attól, hogy nem fogyaszt állati fehérjét, hanem attól, hogy egyoldalúan táplálkozik.”  Erről írok én is az Éltető Ételek írásomban.

A könyv első 30 oldalán erről ír, hogy hogyan is tudunk vegánul étkezni, miért is fontos ez, és tudományos szemszögből mindezt alá is támasztja.

A könyvben egyébként csodaszép fotók vannak, bár nincs minden recepthez. A felhasznált alapanyagok igen változatosak, a lisztnél felhívja a figyelmet a teljes kiőrlésűre, és a cukornál a kókuszcukor/nádcukor választásra. Gazdag fűszerezések vannak, előnybe helyezi a zöldfűszereket. Amit észrevettem, hogy az olaj használatánál is fel kellett volna hívni a figyelmet, hogy ne finomított étolajat használjunk, hanem kókuszolajat. Mert ez sok embernek nem természetes.

A könyv halad a korral, mert 11 online kisfilm ajánló van benne, melyek QR kódja az okostelefonnal leolvasható, vagy egyszerűen a megadott weboldalon megnézhető.

A könyv utolsó fejezete a Szupertitkos, hiperhasznos rész, mely alapvető vegán alapanyagokat sorakoztat fel rövid leírással, valamint 18 olyan élelmiszert, amely remekül helyettesít a húst. Itt azért egy kis ellenvélemény, hogy én a szejtánt és a tofut nem preferálom (legalábbis nem rendszeresen), mivel az előbbi tömény glutén – búzahús fehérje -, az utóbbi pedig szója. Én pl. a töltött káposztát gombából, babból/csicseriborsóból és rizsből készítem, és higgyétek el, nagyon finom. 🙂

Mindezekre egy online vegán piac is ráépült, a recepteket olvasva már kosárba is pakolhatók a vegán termékek. Itt viszont megjegyezném, hogy sajnos nem látom azt, hogy ezek a termékek milyen gyártótól vannak, mik az összetételeik. Ugyanis nekem nemcsak az fontos, hogy vegán legyen, hanem az is, hogy teljes értékű is.

Összességében elmondhatom, hogy nagyon örülök ennek a könyvnek, 99%-ban egyet is értek vele, úgyhogy az értékelésem: 10/9,5


Receptajánló: