, , , ,

Tippek és praktikák másnaposság ellen

Szilveszter… ilyenkor több alkohol csúszik le a kelleténél, mint amennyit elbír a szervezetünk. Bizony számolni kell azzal, hogy másnap lehetnek kellemetlen tüneteink. Ahhoz, hogy ne a fájdalomcsillapítók bódulatában vészeljük át ezt a kellemetlen időszakot, adok pár tippet, amelyek segíthetnek a tünetek enyhítésében.

Az első és a legfontosabb, a VÍZ. Ugyanis a rosszullét oka az alkoholfogyasztás következtében létrejött dehidratáció. Ennek “köszönhetően” jelentkezik a száj szárazsága, az ajkak kicserepesedése, fejfájás, szédülés. Ugyanakkor az alkohol a gyomor nyálkahártyáját is irritálja, így jelentkeznek azon problémák is, mint pl. az émelygés, hányinger, hányás, gyomorpanaszok. Felkelés után rögtön igyál sok-sok tisztított vizet, amelybe friss citrom levét is belecsavarhatod.

De, ha sósra-savanyúra vágysz, akkor kovászos uborka vagy savanyúkáposzta levét is ihatod. Nyomjál le mellé 2 szem Huminiqumot, amely pótolja az elvesztett ásványi anyagokat (és remekül méregtelenít). De, ha alga van otthon, az is szuper. Emellé még csússzon le egy kupica bélflóra regeneráló, mint pl. az imsyserA nyírfanedv is sokat segíthet, kortyolgass el a nap folyamán akár egy egész üveggel is.

Folytasd egy pohár frissen préselt zöldség- és/vagy gyümölcslével, amely szénhidráttartalma normalizálja  a vércukorszintet (pl. répa, narancs, paradicsom), majd ebédre (vagy amikor felébredsz) egy könnyű, meleg zöldséglevest egyél, amellyel szintén pótolni tudod az elvesztett nátrium és kálium mennyiséget.new-years-day-1090770_640

Sokan ébredés után a kávé után nyúlnak, nos… ez ugyancsak vízelvonó tulajdonsággal bír, és most éppen ez a legnagyobb problémád. De, ha nagy kávéfogyasztó vagy, akkor éppen bevethető, mivel szűkíti az agyi vérereket is, így csökkentheti a fejfájást. De tudod: előtte és utána víz!

Amennyiben sikerült kikelned az ágyból (bár nagyon fontos, hogy minél többet aludj), akkor tegyél egy rövid sétát. Ilyenkor endorfin szabadul fel a szervezetedben, amely jobb kedvre derít. De egy hidegvizes mosakodás, vagy egy váltózuhany is kellően felélénkíti a vérkeringést. De egy szauna is sokat segíthet a helyzeteden.

A gyógynövények is segítségedre lehetnek, igyál borsmenta, rozmaring, gyömbér és/vagy citromfűteát, amely remekül csökkenti a hányingert, ugyanakkor a háborgó gyomrot is megnyugtatja. Tinktúra változatuk nyelvre cseppentve gyorsan felszívódik. De ezek illóolaja is bevethető, akár párologtatóba téve vagy a tarkóra, halántékra, gyomortájékra masszírozva.

A “kutyaharapást szőrével” módszert viszont nem javaslom, azaz egy újabb pohár alkohol csak meghosszabbítja a nyavalygást. A másnaposság tünetei 24 óra alatt lecsengenek, ahogy a neve is erre utal: csak másnap van… Úgyhogy türelem…

Remélem, a karácsony mindenkinek boldogságban és békében telt, és a szilvesztert is megúsztuk gyomorrontás és másnaposság nélkül.

Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!

1 válasz

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Lássuk gyorsan a tippeket… […]

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.